بخشی از مطلب در مقیاس شهری،موزه جدید علاوه بر اینکه مجموعه بناهای موجود را تقویت می کند،بعد شهری جدیدی نیز به مرکز مکان پروژه می دهد.ساختمان جدید شکل بناهای قدیمی را به خود می گیرد.از نقطه نظر فرم،معمار به طور ظریفی با شکلی به صورت (u)بازی می کند تا به آن نقشی با کیفیت شهری دهد. در سمت شمال منفذی به خیابان وجود ندارد اما سمت جنوب به طرف خورشید گشوده شده است و با محو شدن ساختمان ها یک سری مکان های عمومی چند طبقه به جایشان ایجاد گردیده است.در سطح خیابان و از ساختمان های به شکل (l)یا (u)راهی مشجر می گذرد که شکل کوچه به خود گرفته و از حیاط موزه قدیمی عبور می کند پس از گذر از یک ایوان،پلکان و رامپ به یک تراس منتهی می گردد که از یک طرف توسط یک شاخه(u) و از طرف دیگر توسط (l)محدود شده است.از این تراس تمام تاریخچه معماری محل احساس می شود. این معمار موفق به ایجاد ابهامی می شود که دیدها را با استفاده از تضاد چند برابر می نماید،بدینگونه حیاطی استوانه ای شکل که رامپی از کنارش می گذرد هم داخلی است که با قسمتهای خارجی تراس و خیابان در تضاد است و هم با داشتن فضایی آزاد که قسمتی از آسمان از آنجا پیداست خارجی به حساب می آید. در طراحی موزه اشتوتگارت دید رانندگان در نظر گرفته شده است به طوری که از جاده سریعالسیر جنوب،تراس های موزه تاثیر زیادی روی بیننده می گذارد.
و....
کلمات کلیدی مرتبط: پاورپوینت ,نقد و بررسی , موزه اشتوتگارت , در مقیاس شهری ,،موزه جدید ,جيمز استرلينگ,