دانلود ,پاورپوینت بررسی مرکز فرهنگی دزفول و سانفرانسیسکو,pptx مطلب مفید ساختار این طرح بر مسیری حلزونی و چرخان استوار بودکه همراه با حرکت آب، از یک حیاط مربع بر سطح زمین آغاز شده ، با چرخشی از درون یک مخروط معکوس شفاف، بر روی شیبرویی مدور به حیاطی هشت ضلعی در عمق زمین میرسید، تا با این ایهام داستان گذر انسان را از جهان مادّی به بهشت متمثل سازد. پاورپوینت مرکز فرهنگی دزفول و سانفرانسیسکو دارای ۱۰۸اسلاید کامل می باشد که به بررسی کامل مرکز فرهنگی -سینمایی دزفول به همراه تحلیل بنا و پلان های معماری آن و بررسی کامل موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو به همراه تحلیل بنا و پلان های معماری آن می باشد. این مرکز در سال ۱۳۶۶ توسط مهندس فرهاد احمدی برای شهر دزفول طراحی گردیدواجرای آن که از سال ۱۳۶۷ آغازشد ۵سال به طول انجامید .اجرای کارهای این مرکز باوجود پشتیبانی های مسئولانه ی کارفرما,عاری از مشکلات متداول در کارهای دولتی نبود.در نتیجه کیفیت انجام کار را باید متناسب با این واقعیت ارزیابی کرد. مساحت زیر بنای این مرکز در حدود پنج هزار متر مربع ومحوطه ی آن در حدود ده هزار متر مربع است. در این مرکز طراح برای سازمان دادن فضا و طرح جزئیات از هندسه ناب و ترفندهای معماری سنتی مدد گرفته است. منظور از ترکیب این عوامل ضمن پاسخگویی به برنامه ی عملکردی ساختمان بیان مفاهیمی بوده است که به این ترتیب با مبانی و افکاری که به معماری این مرزو بوم جهت و شکل داده اند,پیوند ایجاد کندو به گفته ی خود طراح توانسته پلی میان اندیشه ی عرفانی و دستاورد های مدرن ایجاد کند. مجموعه فرهنگی سینمائی دزفول در یک منطقه کاملا فرهنگی در شمال غرب شهر دزفول واقع شده است.در اطراف این مجموعه بناهایی از قبیل سینما بهمن,کتابخانه مخبر,استادیوم ورزشی شهید مجدیان,استخرومرکز توان بخشی قرار گرفته اند.فضای سبز این مجموعه از روی پلان آن کار شده است .این کار در کنار مسجد انجام شده است. این منظره به گونه ای متشابه,هشتی ورودی اغلب فضاهای باحرمت همچون مساجد,مقابر یا مدارس در معماری سنتی ایران را به ذهن می آورد که بدون امکا ن دسترسی مستقیم ,حیاط ,ایوان و گنبد اصلی ساختمان را به گونه ای دست نایافتنی در پیش روی قرار می دهد.در این مرحله در حیاط بیرونی که اولین مقام در فضا و مکانی جهت تحول حال است با دو جوی که از پاشویه های یک حوض مرکزی منشعب می شوند, دو مسیر جهت حرکت به سوی چپ و راست ارائه می گردد. یکی از مسیر ها به صورت مستقیم و دیگری با چرخش از میانه فضاهای گوناگون نهایتا به فضای زیر گنبد می رسند.در زیر این گنبد که ملهم از گنبد های رک خوزستان است,تالار اصلی سینما جای داده شده است.در مسیر چپ یا غیر مستقیم که حول یک حیاط مرکزی می چرخد,بازارچه ای قرار گرفته که دارای هفت حجره است.در این بازارچه عملکردهای فرهنگی انتفاعی جای می گیرند.مسیر گذر از این بازارچه منظری درونی از فضا را در پیش چشم قرار می دهد. در این پاور پوینت مجموعه سینمایی دزفول به صورت کامل همراه با تحلیل کامل بنا بررسی شده است ،شما دوستان با خریداری و دانلود پروژه می توانید فایل کامل آن را در اختیار داشته باشید. موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو در سال ۱۹۹۵میلادی افتتاح شد.پس از آنکه معلوم شد که محل موزه در ساختمان یادبودهای جنگ سربازان در مرکز شهر سانفراسیسکو کوچک شده است ودیگر برای موزه کفایت نمی کندهیات امنا نصمیم گرفت محل موزه را تغییر دهد وساختمان جدید را در«یربا بوئن گاردنر Yerba Buena Gardensy»یعنی درمحل طرح چند منظوره بنگاه بازسازی سانفرانسیسکو در ناحیه جنوب خیابان«مارکت »که ۳۵هکتار وسعت دارد,بسازد.جان لین مدیر موزه می گوید پس ازجست وجوی بسیار برای معمار,سرانجام کار به بوتا محول شد.چون موزه ای می خواستیم که نمای بیرونی پرقدرتی به ما بدهد برخلاف قبل که ما دارای موزه ای بدون حضور بیرونی بودیم. پاورپوینت مرکز فرهنگی دزفول و سانفرانسیسکو معمار این خواست رابه معنی واقعی کلمه به اجرا در آورد واستوانه ناقصی رادرمرکز طرح طبقه طبقه خود قرار دادوآنرا«سری که چهره اش را به مرکز شهر نشان می دهد»نامید.اگرچه یک منتقدهنری در یک روزنامه چاپ سانفرانسیسکو این ساختمان را «مهمانی از فضا»نامید,اما شکل آن برای کسانی که با کارهای بوتا آشنایی دارند,بیگانه نیست.لیکن این طرح نشانگر نقطه اوجی در فعالیتهای این معمار از ابتدا تا امروز است. مشکل شهرسازی این پروژه این بوده است که در مجاورتهای آن ساختمانهای مهمی نظیر ساختمان کنگره قدیم کار پل رودلف ونزدیک آن برج پاسیفیک بل وآسمانخراش متعلق به آغاز قرن قرار دارند. قرار است به آن یک مرکزهنرهای بصری کار فومیکو ماکی و ساختمان تئاتری اثر پل شک ودوبرج در دست طراحی توسط فرانک گه ری ودفتر اسکید مور,اونیگز,مریل اضافه شود.ساختمان با حجم ۱۰۰۰,۰۰۰ متر مکعبی اش که در این پروژه به ارتفاع تقریبی ۴۵متر از زمین بیرون آمده در هرحال به لحاظ کمی قادر به مقابله بااین نشانه های شهری نبوده است.بوتا باهمکاری شرکت محلی هلموت دوباتا کاسابوم«Hellmuth,Obata & Kassabaum»در حدود ۲۱هزار متر مربع ساختمان را درزیر زمینی به وسعت تقریبا ۵۵۷۵ مترمربع بنا کرد.این ساختمان قلعه مانند وپیش ریخته بانوارهایی از آجر سرخ قزاقی,گرانیت سیاه وسفید سوخته به آن جلوه داده است,تزیین شده است.بوتا,با اثبات این قاعده کهئنوارهای افقی محیط ساختمان رابرجسته می نماید, باعمیق کردن بندکشی ملات بین آجرها,باز هم برافقی بودن موزه تاکید کرده است.
|
کلمات کلیدی مرتبط: دانلود ,پاورپوینت بررسی مرکز فرهنگی دزفول و سانفرانسیسکو,pptx , , , مطلب مفید , ساختار این طرح بر مسیری حلزونی و چرخان استوار بودکه همراه با حرکت آب، از یک حیاط مربع بر سطح زمین آغاز شده ، با چرخشی از درون یک مخروط معکوس شفاف، بر روی شیبرویی مدور به حیاطی هشت ضلعی در عمق زمین میرسید، تا با این ای, |