|
|
پاورپوینت بررسی ارتباط معماری و موسيقی |
|
تاریخ ایجاد 20/12/2017 12:00:00 ق.ظ تعدادبرگ: 51 اسلاید قیمت: 6000 تومان |
تعدادمشاهده 5 |
|
|
پاورپوینت بررسی ارتباط معماری و موسيقی فهرست مطالب معماري و موسيقي شعر در معماری موسیقی معماری آفرینش مفهوم در معماری پیوندها و جداییهای دو جهان معماری و موسیقی ریتم چیست؟ مطالعه تطبیقی پیوند مفهومی میان فضای موسیقی و معماری در دوران پیش از مدرن و پس از آن در جهان غرب تعریف "فضای معماری" سیر تحول مفهوم "فضای معماری" از پیش از مدرن تا پس از مدرن ویژگی فضای معماری در دوره ی باروک ویژگی فضای معماری در دوران روکوکو ویژگی فضای معماری در دوران رمانتیک ویژگی فضای معماری در دوران مدرن ویژگی فضای معماری در دوران پست مدرن تعریف فضای موسیقی معماري و موسيقي. اين دو هنرهايي هستند که در صورت «انتزاعي» و در مفهوم «مجرد» شناخته مي شوند و برخورد روزمره با آنها نيز «مجزا» و «مجرد» مي باشد. «انتزاعي» بودن خصيصه اي مشترک در بين هنرهاست؛ کليد و مثال روشن گفتگوي ما نيز در اين مجموعه اشتراک و اسباب انتزاعي بودن اين دو هنر است كه قطعاً راه را براي بررسي ساير هنرها مي گشايد. موسيقي، هنري شنيداري مي باشد و در مرحله آغازين «ارتباط با مخاطب»مي تواند با ايجاد حالات صوتي، حس او را در لحظه بسازد و يا «ضمير ناخودآگاه» را به تداعي معاني وادارد.حالات موسيقي پيرو قواعد مشخصي منبعث از رياضيات و فيزيک که از نظم طبيعت پديد مي آيد، قواعد رياضي شناخته شده اي همچون"اعداد طلایی"و «فرمول معروف فيبوناچي » و اصول کشف شده تناسبات هندسي در تحليل هندسي طبيعت جانداران در موسيقي به وفور يافت مي شود. از خصايص آدميان به قالب در آوردن و قالبي کردن عناصر موجود براي ثبت و ضبط و استفاده مجدد از آنهاست و همين امر باعث شده در موسيقي اصول شناخته شده با اصول «موضوعه» زمينه ثبت , ضبط و اجراي مجدد موسيقي ايجاد شود. عدم ديدن «نفحات» , لمس و تفکر بر روي آنها از عوامل مهم انتزاعي بودن اين هنر است. اينک با بررسي و با شناخت عناصر مادي و طبيعت معماري, توجه به حالات دروني و تفکر مخاطب مي توان گفت:معماري نيز «انتزاعي» است؛ چه عناصر طبيعي در معماري آنگونه که بايد باشند نيستند و تغيير شکل يافته اند. ثبت و نگهداري معماري براي بوجود آوردن آن نيز در بستر «هندسه» و به نوعي «هندسه در بعد دادن به عناصر رياضي» صورت مي گيرد. عدم درک معماري و ايجاد حالت روحي و تفکر برانگيز براي مخاطبان و استفاده کنندگان از آن ، به نوعي « مجرد رمزگونه » منتهي مي شود که در نهايت «هندسه» خاصي را در ذهن شکل مي دهد. احاطه آدمي بر معماري با شناخت (هندسه) و قواعد آن و «تعريف اشکال و کنار هم گذاشتن آنها» در روي کاغذ با نام «نقشه و طرح معماري» به نوعي تعريف شده است و کنکاش آدمي در طبيعت نيز مصالح مورد نياز را در ايجاد يک اثر معماري خوب به او مي دهد. دوست هنرمندي گفته است:معماري موسيقي مکان است؛ موسيقي, معماري زمان است. حالات موسيقي پيرو قواعد مشخصي منبعث از رياضيات و فيزيک است معماري هندسه مکان است و موسيقي رياضي زمان و مي تواند بدينگونه نيز باشد که: معماري رياضي مکان است و موسيقي هندسه زمان! موسيقي ايستا نيست ولي معماري ايستا است. در مورد نقاشي, ايستايي در بطن كار معرفي مي شود. برخورد دو علم مشترک البنيه (هندسه و رياضي) که هر دو هنرهاي ذهني منبعث و مشتق از طبيعت هستند در موسيقي و معماري به نحوي سازگاري ايجاد نموده است که «حس مشترک بودن معماري و موسيقي» را تقويت مي کند و راه را براي ارزيابي اين دو هنر مهيا مي سازد. و....
|
کلمات کلیدی مرتبط: پاورپوینت ,بررسی ارتباط ,معماری و موسيقی ,معماري و موسيقي ,شعر در معماری ,موسیقی ,معماری ,آفرینش مفهوم در معماری ,پیوندها و جداییهای , دو جهان معماری و موسیقی ,ریتم چیست؟ ,مطالعه تطبیقی , پیوند مفهومی , میان فضای موسیقی و معماری , در دوران پیش از مدرن ,و پس از آن در جهان غرب ,تعریف "فضای معماری, |
|
|
:: برچسبها:
پاورپوینت ,بررسی ارتباط ,معماری و موسيقی ,معماري و موسيقي ,شعر در معماری ,موسیقی ,معماری ,آفرینش مفهوم در معماری ,پیوندها و جداییهای , دو جهان معماری و موسیقی ,ریتم چیست؟ ,مطالعه تطبیقی , پیوند مفهومی , میان فضای موسیقی و معماری , در دوران پیش از مدرن ,و پس از آن در جهان غرب ,تعریف "فضای معماری, ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 |
نظرات ()
|
|
|
|
|